Kemiskinan kembali di Eropah: Jenama-jenama
sasaran nouveau miskin . . .
By 1WC’sChannel | earthWatch Thursday 30, August 2012
sasaran nouveau miskin . . .
TINJAUAN 1WC'sChannel 2012: RT News. 11 minit yang lalu 'Kemiskinan kembali di Eropah: Jenama sasaran nouveau miskin' Rekod pengangguran yang tinggi di EU telah memaksa beberapa barang-barang yang lebih besar syarikat pengguna untuk beralih strategi pemasaran. Sasaran permintaan mereka yang dilanda kemiskinan Eropah 'bagi barangan yang lebih murah di tengah-tengah krisis ekonomi. (1WC’sChannel REVIEW 2012: RT News. 11 minutes ago ‘Poverty back in Europe: Brands target nouveau poor’ Record high unemployment in the EU has forced some of the larger consumer goods companies to shift marketing strategies. They target poverty-stricken Europeans' demand for cheaper goods in the midst of an economic crisis).
Kemiskinan kembali dalam 'Eropah: Jenama menyesuaikan diri jualan bagi rekod pengangguran . . .
Rekod pengangguran yang tinggi di EU telah dipaksa beberapa barang-barang yang lebih besar syarikat pengguna untuk beralih strategi pemasaran. Sasaran permintaan mereka yang dilanda kemiskinan Eropah 'bagi barangan yang tawarkan lebih murah di tengah-tengah krisis ekonomi. Unilever - barangan pengguna ke-3 terbesar syarikat di DUNIA, yang mengeluarkan beratus-ratus jenama seperti Aviance, Ben & Jerry, Dove dan Lipton - akan melakukan hanya itu. Jan Zijderveld, ketua pembahagian Eropah Unilever, berkata dalam satu temu bual dengan Financial Times Deutschland bahawa "kemiskinan kembali ke Eropah." Beliau speculasi bahawa jualan boleh ditingkatkan dengan menyediakan lebih kecil dan lebih murah produk berjenama.
Dengan keadaan ekonomi yang berubah-ubah, tabiat membeli-belah bertukar juga: "Jika pengguna di Sepanyol hanya membelanjakan € 17 apabila mereka pergi membeli-belah, maka saya tidak akan dapat menjual mencuci serbuk untuk mereka separuh daripada bajet mereka" berkata Zijderveld. Unilever telah mula mengubah penjenamaan untuk menyesuaikan diri dengan cabaran pertumbuhan yang rendah di DUNIA maju. Di Sepanyol, ia memperkenalkan Surf detergen dalam pakej untuk hanya 5 mencuci; di Greece, ia memasarkan kentang lenyek dalam pakej yang lebih kecil untuk harga yang lebih rendah. Ia juga telah mencipta jenama kos rendah bagi produk seperti teh dan minyak zaitun.
Syarikat itu sebelum ini melaksanakan strategi penjenamaan kos rendah di negara-negara membangun seperti Indonesia, di mana ia menjual paket individu setiap syampu untuk beberapa sen. Tetapi Zijderveld mengatakan bahawa mereka telah lupa jenis yang sama dijual pilihan di Eropah kerana mereka tidak digunakan dalam tahun-tahun sebelum krisis ekonomi. Keputusan suku Univeler bulan lepas meratapi "pertumbuhan yang lembap" dan "keyakinan pengguna yang rapuh" di negara-negara maju. Zijderveld percaya bahawa jenama kos rendah mesti dipadankan dengan perkhidmatan Apple seperti dalam usaha untuk meningkatkan keuntungan. "Dalam kedai Apple, semua orang berfikir: Wow, apa pengalaman . . . Mengapa kita tidak boleh menjual makanan seperti Apple menjual peranti Mengapa tiada perunding genius untuk ayam?"
Pengangguran Rekod sejak penerimaan Euro . . .
Langkah Univeler untuk menyesuaikan strategi bagi negara-negara mundur ke EU pasaran berasaskan realiti suram baru Eropah. Pengangguran adalah pada kebangkitan di EU sebagai pengguna membeli penurunan kuasa - kadar pengangguran Eurozone mencecah rekod tinggi pada musim panas ini. Kementerian EU untuk statistik, Eurostat, melaporkan bahawa 17.8 juta orang tidak punyai perkerjaan dalam zon Euro pada Jun: tahap tertinggi sejak Euro diterima sebagai mata wang EU pada tahun 1999.
Dan menurut angka Perancis baru Kementerian Buruh yang dikeluarkan pada Isnin, lebih daripada 3 juta orang yang menganggur di negara ini pada bulan Julai, dalam tahap tertinggi lebih daripada 13 tahun. Kadar pengangguran Sepanyol mencecah paras tertinggi rekod hampir 25% peratus pada suku ke-2, 2012. laluan Greece rapat di belakang, dengan kadar pengangguran 23% peratus yang dilaporkan pada bulan Mei. Data ini "petanda sakit untuk perbelanjaan pengguna dan prospek pertumbuhan," ketua ekonomi Eropah di IHS Global Insight Howard Archer memberitahu PJK. Satu trend menurun dalam perbelanjaan pengguna telah diperhatikan sejak pertengahan tahun 2011, VisaEurope melaporkan.
Ini menggariskan kesengsaraan ekonomi merupakan program berterusan pemotongan bajet dan penjimatan, di mana negara-negara EU menerima pakai dalam usaha untuk membayar hutang mereka. Rakyat Eurozone telah menyaksikan potongan gaji, sistem penjagaan kesihatan, sokongan kewangan negeri dan perbelanjaan awam, yang telah membawa kepada penurunan keseluruhan dalam pendapatan budi bicara mereka. Luka membuktikan amat tidak popular di seluruh EU, yang membawa kepada bantahan besar-besaran, keganasan dan serangan. Langkah-langkah penjimatan yang lebih popular di Greece termasuk cukai harta yang baru dan penggantungan 30,000 penjawat awam pada membayar separa. Di Sepanyol, beribu-ribu orang kerap membantah di jalan-jalan terhadap penjimatan (against austerity), dengan orang muda camping di bandar-bandar khemah dan (general strikes being held) permogokan umum yang diadakan terhadap pemotongan bajet yang dirancang.
Poverty is back in Europe: Brands adapt sales for record unemployment . . .
Record high unemployment in the EU has forced some of the larger consumer goods companies to shift marketing strategies. They target poverty-stricken Europeans’ demand for cheaper goods in the midst of an economic crisis. Unilever - the third-largest consumer goods company in the world, which manufactures hundreds of brands like Aviance, Ben & Jerry’s, Dove and Lipton - will be doing just that. Jan Zijderveld, head of Unilever’s European division, said in an interview with Financial Times Deutschland that “poverty is returning to Europe.” He speculates that sales can be increased by providing smaller and cheaper branded products.
With changing economic conditions, shopping habits change as well: "If a consumer in Spain only spends €17 when they go shopping, then I'm not going to be able to sell them washing powder for half of their budget," Zijderveld said. Unilever has already begun altering its branding to adapt to the challenge of low growth in the developed world. In Spain, it introduced Surf detergent in packages for only five washes; in Greece, it is marketing mashed potatoes in smaller packages for a lower price. It has also created lower-cost brands for products like tea and olive oil.
The company previously implemented low-cost branding strategies in developing countries such as Indonesia, where it sells individual packets of shampoo for a few cents each. But Zijderveld says that they have forgotten similar types of selling options in Europe because they were not used in the years prior to the economic crisis. Univeler’s quarterly results last month bemoaned “sluggish growth” and “fragile consumer confidence” in developed countries. Zijderveld believes that lower-cost brands must be matched with Apple-like service in order to increase profits. "In an Apple store, everyone thinks: Wow, what an experience . . . Why can't we sell food like Apple sells devices? Why are there no genius consultants for chicken?"
Record unemployment since adoption of Euro . . .
Univeler’s move to adapt strategies for underdeveloped countries to EU markets is grounded in Europe’s grim new reality. Unemployment is on the rise in the EU as consumer purchasing power declines – the Eurozone’s unemployment rate hit a record high this summer. The EU's ministry for statistics, Eurostat, reported that 17.8 million people were out of work in the Eurozone in June: The highest level since the Euro was adopted as the EU's currency in 1999.
And according to new French Labor Ministry figures released on Monday, more than three million people were unemployed in the country in July, the highest levels in more than 13 years. Spain's unemployment rate reached a record high of nearly 25 percent in the second quarter of 2012. Greece’s trails close behind, with a 23 percent unemployment rate reported in May. This data “bodes ill for consumer spending and growth prospects," chief European economist at IHS Global Insight Howard Archer told CBC. A downward trend in consumer spending has been observed since the middle of 2011, VisaEurope reported.
Underlining this economic misery is an ongoing program of budget cuts and austerity, which EU nations are adopting in an attempt to pay down their debts. Eurozone citizens have witnessed cuts in salaries, healthcare systems, state financial support and public spending, which has led to an overall decrease in their discretionary income. The cuts are proving deeply unpopular all over the EU, leading to mass protests, violence and strikes. The more unpopular austerity measures in Greece included a new property tax and the suspension of 30,000 civil servants on partial pay. In Spain, thousands of people regularly protest in the streets against austerity, with young people encamping in tent cities and general strikes being held against planned budget cuts.
(1 of 7) - Armageddon, Apocalypse, Disaster, Collapse Preparedness
(2 of 7) - Armageddon, Apocalypse, Disaster, Collapse Preparedness
(3 of 7) - Armageddon, Apocalypse, Disaster, Collapse Preparedness
(4 of 7) - Armageddon, Apocalypse, Disaster, Collapse Preparedness
(6 of 7) - Armageddon, Apocalypse, Disaster, Collapse Preparedness
Greece is bankrupt. Full stop. Game over'
Poverty back in Europe: Brands target nouveau poor
Economy knackered 'Recession sends thousands of Spanish horses to slaughter':
Euro Crisis - What is Happening and Why ??? 2012 Update
Should you be prepared for Economic Collapse?
Forbes Article:
http://www.forbes.com/sites/investor/2012/07/26/dow-20000-or-an-economic-coll...
No comments:
Post a Comment